måndag 20 januari 2014

Svårt marknadsföringsbeslut

Den 28 mars kommer Svensk bokhandel ut med en katalog som presenterar sommarens böcker 2014. En helsida i katalogen kostar 12000 kr. Det är alldeles för dyrt för Dana Förlag. Men en kvartssida för 2400 kr kanske kunde vara något?

Frågan är dock om jag har så mycket nytta av att synas i den här katalogen, för de allra flesta av mina böcker säljs antingen via Adlibris/Bokus direkt till privatpersoner eller via min egen förlagshemsida www.danaforlag.se. Å andra sidan kan ju det bero på att jag inte har marknadsfört mig mot den traditionella bokhandeln. Hmm, svårt att fatta beslut märker jag. Tar tacksamt emot synpunkter och erfarenheter.

1 februari: Nu har jag bestämt mig, det får bli en kvartssida i bokkatalogen. Lite av ett testskott för att se om det kan innebära att bokhandeln får upp ögonen för Dana Förlag. Det blir min vän den gamle reklamräven Nalle Remnelius (www.remnelius.se) som gör annonsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar