fredag 6 december 2013

"Your order has been shipped"

I går fick jag ett mejl från tryckeriet i Polen: "Your order has been shipped." Så nu är 250 ex av Att ge ut en bok - så gjorde jag! på väg till mig och lika många till Stjärndistribution, som sköter bokbeställningarna från nätbokhandeln.

Det är andra gången jag trycker i Polen via www.booksfactory.se och deras hjälpsamma och kunniga svenska kontaktperson Bozenna Stålnacke. Förra gången var i våras, då jag tryckte Thich Nhat Hahns "Fri från rädsla, fri från sorg". Och eftersom jag var nöjd, blev det Booksfactory igen.

Viktigt för mig den här gången, med tanke på att jag vill ha ut min bok före jul, var att de kunde trycka snabbt och leverera på utsatt tid. "Alltid mycket att göra före jul, men det borde gå", sa Bozenna när jag ställde frågan i mitten av november. En vecka senare gick alla pdf-filer i väg till Polen, förskottsbetalningen gjordes - och tryckeriet meddelade efter några dagar ett preliminärt leveransdatum: 2013-12-05. I går, alltså!

Så nu håller jag tummarna för att transporten ska gå bra, trots stormarna som viner söderut. I morse lämnade lastbilen Langenhagen i norra Tyskland, så förhoppningsvis har jag allt på måndag. Det är spännande ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar