onsdag 11 september 2013

Namnbryderier

Inlägget publicerat första gången våren 2010, uppdaterat september 2013.

Jag trodde att jag hade kommit på ett bra namn till förlaget när jag kläckte namnet Dana: kort och enkelt, med en fin symbolik (se programförklaringen på www.danaforlag.se) och dessutom med vokalen ”a”, vilket enligt folk som håller på med reklam skapar en ljudbild som är positiv och öppen.

Men det räcker ju inte med Dana – och det är här bryderierna kommer in. Ska namnet vara Förlaget Dana, Dana Förlag eller kanske Bokförlaget Dana?

Själv fastnade jag tidigare i våras för Förlaget Dana. Men jag har börjat vackla. Och därför har jag börjat en enkel marknadsundersökning: Jag frågar helt enkelt mina vänner och bekanta vad de tycker låter bäst. I nuläget är det jämnt skägg mellan Dana Förlag och Bokförlaget Dana, med min "gamla" favorit Förlaget Dana på sista plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar