onsdag 11 september 2013

Vulkan - Nordens största bokutgivare

Inlägget publicerat första gången våren 2010. Faktauppgifter uppdaterade hösten 2013.

Bokutgivningstjänster #2. Det är oundvikligt att hamna på Vulkans hemsida (www.vulkanmedia.se/egenutgivning-hur-gor-jag/) när man letar efter någon som ska trycka det egna alstret.


"Nordens största bokutgivare" står det på förstasidan. Och en massa praktiska tjänster: redaktörstjänst, formgivning, korrläsning, mallar för omslag, sättning. Ja, till och med skrivar- och formgivningskurser. Och priserna ser inte alltför avskräckande ut.


Distributionspaketet för några hundralappar är inte heller någon dålig grej. Då blir min bok sökbar i alla bibliotek och hos bokhandlare. Boken kommer att finnas i bland annat LIBRIS, och även i Bokus och Adlibris kataloger. Vulkan tar fram ett unikt ISBN nummer till boken. Och sju exemplar av den kommer att arkiveras för all framtid på Kungliga Biblioteket. Om man så önskar kan Vulkan också lagerhålla och distribuera boken, men det ingår inte i baspaketet.


Jag väljer själv om jag vill ha Vulkans namn på ryggen eller eget förlagsnamn. Så nog låter det lockande ... Men är det ändå Vulkan jag vill ha? Nej, jag tror inte det, så jag letar vidare. Fortsättning följer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar